Ack du vackra Skåne

Hej på er, är på besök hos min far igen! Sitter vid hans snygga matbord som de precis köpt, och skriver på min laptop. Just Skåne har ju faktiskt flera kända skådespelare, även om många av dem har gått ur tiden. Jag skrev ju om Anita Ekberg häromsistens, men vi får inte glömma bort att från skåne kommer ju även den fantastiska Ernst-Hugo Järegård. När jag var liten tyckte jag han var otäck, men när jag blev äldre insåg jag ju vilken enormt duktig skådis han var!
ernst-hugo

Andra kända skåningar i skådespelarvärlden är Nils Poppe, Eva Rydberg, Jan Malmsjö och Max von Sydow

Får gå in mer specifikt på dem framöver kanske 🙂

Leave a Reply

