Hundfoder och kattgodis

I år ska jag köpa julklappar till alla djur jag “känner”. Jag själv har ju en katt hemma, som ska få hemgjort kattgodis, men eftersom mina föräldrar har en hund ska även hon få en julklapp. Tillslut föll valet på ett säkert kort; hundfoder. Jag lade dock ned ganska mycket tid på att hitta ett jag tror de skulle gilla, och valet föll tillslut på Olivers Petfood.

Till min katt ska jag som sagt göra kattgodis. Jag följer detta recept (läs under “Simbas Special”), och hoppas det blir bra!

1 äggula
lite riven ost
1 liten näve uppblött torrfoder
kattgodisar
en skinkbit

Gör så här: blanda äggulan och hälften av den rivna osten med en gaffel. Sedan blandar du i det uppblötta torrfodret (utan vattnet) och den andra hälften av rivna osten. Lägg lite små skinkbitar och kattgodisar på osten!

Göra eget kattgodis

Leave a Reply

